050-253-7069
שילוב אבני מדרך בגינה

שילוב אבני מדרך בגינה

בעיצוב והקמה של גינות נעשה לעיתים קרובות שימוש באבני מדרך .אבני מדרך מהוות בסיס ליצירת שבילים, תיחום אזורים וליצירת משטחי ישיבה לאבני מדרך בגינה מטרות שונות:  בניית פינות ישיבה או פינות משחק לילדים, ריצוף שבילי גישה ראשיים ומשניים בגינה, משטחי הסבה, פינות מנגל, הקפת בריכות נוי ורחצה וליצירת מדרגות וטרסות. אבני המדרך מגיעות במגוון רחב של סוגים צבעים, עיבודים וגדלים, החל מגודל קטן המתאים לפסיעת כף רגל וכלה בגדלים עצומים בהתאם לצורך ולשיקולי תכנון ועיצוב הגינה.

בארבע עונות אנחנו משלבים אבני מדרך כאשר אנחנו רוצים לייצר שביל בגינה המוביל את הפוסעים עליו לפינות מיוחדות ופחות גלויות ,להוליך את תשומת הלב אליהן, וכמובן למנוע בוץ בחורף. מסלול מאבני מדרך יכול  לחבר בין הגינה לבית, וליצור את זרימת הפנים-חוץ. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כאשר בוחרים את האבן מאחר ולכל אבן תכונות אחרות: אחוזי ספיחה, עמידות, שינוי צבע וגוון במגע עם מים, תהליכי בלייה, עלות ועוד. בארבע עונות נעזור לכם להבין איזה אבן מדרך מתאימה לגינה הספציפית שלכם תוך התייחסות למאפיינים סביבתיים ואקלימיים והעדפותיכם האישיות.

להלן רשימה של אבני המדרך ותכונותיהם  

אבן מדרך בזלת– אבן בזלת היא סלע יסוד הנוצר כתוצאה מתהליכים וולקניים, התפרצות געשית ולבה שעברה תהליך התקררות מהיר. משטחי בזלת מצויים בארץ בגליל המזרחי  במכתש בכרמל וברמת

הגולן. לאבני מדרך מבזלת יש מראה טבעי עתיק ומכובד בשל גווניה השחורים אפורים הכהים.

אבן בזלת, 4 עונות, גינון אקולוגי

אבן מדרך ג'מעין– אבן מדרך מיוחדת בצבע קרם, לבן -אפרפר במרקם מחוספס טבעי, הנחשבת לאחת מאבני המדרך האיכותיות והחזקות הנחצבות בישראל. האבן קיבלה את שמה מהכפר ג'מעין בו היא נחצבת ומצויה בעיקר באזור השומרון ושכם. ניתן לעבד את אבן הג'מעין בשיטות עיבוד שונות האווירה המתקבלת משתנה מאוד בהתאם לשיטת העיבוד.

אבן מדרך ג'מעין, ארבע עונות גינון

אבן מדרך ציפחה- מגיעה במגוון רחב מאוד של גוונים וצבעים. לאבני הצפחה מראה טבעי מאחר ואופן עיבודה נעשה על ידי ביקוע (ניפוץ האבן ממקומה הטבעי ולא חציבה שלה) האבן משמשת לרוב לחיפוי פנימי וחיצוני דקורטיבי, מתאימה לריצוף פנים וחוץ. הצפחה היא אבן קשה בעלת אחוזי ספיגה נמוכים ועל כן עמידה מאוד ולא משנה את צבעה.

אבן מדרך צפחה, ארבע עונות גינון אקולוגי

אבן טרסה – אבן הטרסה היא אבן גיר טבעית, מקומית, מאוד מבודדת, היא מומלצת לבנייה ירוקה, וכאמצעי לשימור טמפרטורות. לאבן אחוזי ספיגה גבוהים יחסית וספיגת הלחות גורמת לה לשינוי הגוון והמרקם שמעניק לה מראה ייחודי. אבן  הגיר היא פשוטה ונוחה מאוד לעיבוד ועל כן מיטבית לבניית טרסות בגינה שבדרך כלל נבנות למטרות יעילות אגירה וחלוקה שווה של מים.

אבן טרסה, 4 עונות – גינון אקולוגי

אבן לקט – אבן לקט היא אבן הנאספת מוודיות שונים ברחבי ארץ ישראל, ויש לה מראה "פיסולי" ופראי. כשהאבן מגיעה בצורה לא מעובדת יש בה חורים טבעיים בהם ניתן לשתול צמחים שונים: רקפות, עשבוניים, צמחי תבלין ואף עצי זית. צבעי האבן עשויים להיות אדמדמים ואפורים המשתלבים היטב עם גינה טבעית.

אבן מדרך לקט, ארבע עונות גינון אקולוגי

צוות ארבע עונות הפועל מעל עשור בהקמת גינות תוך "אני מאמין" של קיימות ואקולוגיה, דואג ליצור גינות יפות ופורחות אשר מחזקות ומשפרות את הקשר בין האדם לטבע.

כתיבת תגובה