050-253-7069
איך תתכננו גינה חסכונית במים
גינה לדוגמא - 4 עונות

איך תתכננו גינה חסכונית במים

בגינה חסכונית במים משולבים צמחים אשר אינם זקוקים לתוספת מים קבועה ורציפה, כשהמטרה היא להקים גינה אשר בתוך מספר שנים תהיה לגן מבוסס עם השקיה מינימלית.

בארבע עונות, חברה לגינון אקולוגי, מתכננים ומקימים גינה ירוקה ופורחת ויחד עם זאת חסכונית במים, וזאת על ידי התאמת צמחים חסכוניים במים לסוג הקרקע ולתנאי המיקרו אקלים.
לפניכם כמה טיפים להקמה ולטיפול שוטף של גינה ירוקה וחסכונית במים:

כלל ראשון

בחירת צמחים חסכוניים במים. בחירה זו תקטין עלויות ההחזקה השוטפת של הגינה/

דוגמאות לצמחים חסכוניים במים:

  • צמחי תבלין – לבנדר, מרווה משולשת/רפואית/קנרית וגרג, פיגם וקורנית
  • בוסתן ארץ ישראלי- חרוב, רימון, תאנה, זית ושקד
  • עצי נוי ושיחים פורחים – אחירותם החורש, בן עוזרר הודי, שיח אברהם מצוי
  • פרחים – גאורה קיפחת, אגפנטוס אפריקאי
  • שיחים – לויקופילום, אלת המסטיק, פיטוספורום יפני, אוג חרוק, ננדינה תרבותית, עץ השמן המנוקד
  • צמחי כיסוי – קיסוס החורש, קופאה ננסית, פלקטרנטוס שפתני, חבלבל השיח

האגרונום של "ארבע עונות" ילווה אתכם בתהליך בחירת הצמחים טרם הקמת הגינה וישלב את הרצונות והחלומות שלכם עם תנאי הגינה בפועל.

 

כלל שני

תשומת לב לאקלים הספציפי של אזור מגוריכם. גם בתוך ישראל מתקיימים תנאי אקלים שונים ולכן גינה בדרום הארץ תתוכנן אחרת מגינה במישור החוף ואחזקת הגינה תעשה באופנים ודגשים שונים. לדוגמה, אזורים עם לחות מוגברת, טמפרטורות קרירות יותר, צל ומעט מאוד רוחות יפחיתו את הצורך בהשקיה. באזורים חמים ויבשים יצירה של פינות מוצלות, חיפויים ופרגולות יפחיתו את הצורך בהשקיה מוגברת.

כלל שלישי

מועד ההשקיה האופטימלי בישראל הוא הבוקר המוקדם לפני שהטמפרטורות מתחילות לעלות, הרוחות חלשות ויש פחות אידוי. השקיית בוקר נותנת לצמחים כמות יפה של מים המאפשרת לו להתמודד עם חום היום. בארבע עונות אנו עובדים עם מערכות השקיה מתקדמות המאפשרות אחזקת גינות יעילות וחסכוניות במים.
תהיו קשובים לתחזית מזג האוויר בכל עונות השנה. רוב הגינות כיום מתוכננות עם מערכות השקיה אוטומטיות וממוחשבות ובעלי גינות רבים נוטים "לשכוח" מההשקיה. אם צפוי גשם, סגרו את מערכת ההשקיה ותנו לגשמים לעשות את שלהם. גינות אוהבות את מי הגשם המתפזרים באופן מיטבי על פני השטח, בימים כאלו אין צורך להשקות. בחורף הניחו כלים לצבירת מי הגשמים והשקו בהם את הגינה בימים בהם אין גשם.

כלל רביעי

אם יש לכם הרבה צמחים בעציצים בחרו באופן חכם לא רק את הצמחים אלא גם את החומרים מהם עשויים העציצים. דליי מתכת לדוגמה לא יתאימו לרוב הגינות מאחר והם מתחממים מהר וייבשו במהרה את הלחות  מהאדמה. עציצי החמר הנפוצים בגינות בישראל, בדומה למתכת, שואבים לחות ומייבשים את האדמה שבתוכם. אם אתם רוצים למקסם את השקיית העציצים בחרו עציצים מתרכובות חמר איכותי המיועדים לשמירת הלחות בעציצים. לחילופין, אם אין ביכולתכם להשקיע בתרכובות כאלה השתמשו בעציצי החמר כקישוט חיצוני בלבד

ב "ארבע עונות" תכנון הגינה והקמתה נעשה תוך התחשבות ברצונות ושאיפות הלקוח יחד עם ליווי מקצועי הלוקח בחשבון את כל הפקטורים המקצועיים הקשורים בקרקע, מים וצמחייה. זאת על מנת להגשים את "חלום הגינה" תוך התאמתה למציאות והתנאים האובייקטיבים בשטח.

כתיבת תגובה